Created by designer Ross Lovegrove, the New Nature floor lamp has organic shapes and seems to have come straight from an unknown natural source. The thermoplastic column diffuses light through a cut-out pattern of free geometrical shapes, casting patterns on the walls and floor like a beam of light. The main LED indirect emission is placed on the upper part of the lamp. The LED diffused emission is located on the base, highlighting the interior of the column and its three-dimensional shape. The two light sources can be operated separately. This original and innovative lamp, produced by Artemide, will elegantly enhance a living room or bedroom.
Technology
1 x 44W hot white LED 3000K, 3100lm
1 x 11W hot white LED 3000K, 300lm
Né à Cardiff, il est diplômé de l'Ecole Polytechnique de Manchester avec la 1ère Design Class Hons BA en 1980, puis maître de la conception du Royal College of Art à Londres en 1983. Ross Lovegrove travaille pour Frog Design en Allemagne, au début des années 80, puis en tant que consultant pour Knoll International à Paris. Il est invité à rejoindre l’Atelier de Nimes aux côtés de Jean Nouvel et Philippe Starck comme consultant. Ross Lovegrove se passionne pour les matériaux, du polyamide au magnésium moulé par injection. Dès 1986, il accélère ses projets en collaborant avec des grandes marques : Kartell, Moroso, Cappellini, Vitra ou encore Artemide avec la suspension Mercury ou le lampadaire Cosmic Leaf. Son approche humaine et ingénieuse le pousse à effectuer des recherches expérimentales où le design s’allie à l’architecture, la science et la technologie, avec l’appui du numérique. Inspiré par la logique et la beauté de la nature, son langage entre technologie innovante et formes organiques lui permet d’être récompensé par de nombreux prix internationaux et de voir ses œuvres exposées dans des musées dont le Moma de New York ou encore le Vitra Design Museum de Weil Am Rhein. Designer visionnaire, ses luminaires prennent des allures cosmiques, conciliant aérodynamisme, ergonomie et poésie, futurisme et sensualité.
2.
ARTEMIDE
In 1959, Ernesto Gismondi combined Engineering and Design and founded Artemide. His motto "The Human Light" represents humans and their well-being, and he centres his attention on both these things when designing lighting solutions. The Artemide brand rapidly became the leader in lighting design and manufacturing. As soon as it was set up, Artemide manufacturing was involved in international groups such as "Memphis" by Ettore Sotsass, a pioneer in the manufacture of contemporary lighting. Artemide entered into further collaborations and the successes mounted up. The brand represents the expertise and quality of Italian design, resulting in timeless creations that leave deep impressions and stand the test of time.